Booking.com je jednou z největších internetových stránek pro turisty. Zákazníci z Británie, Indonésie, Singapuru, Řecka, Itálie, Portugalska, Spojených států a Nizozemska si teď na internetu ale stěžují, že se stali obětí podvodu prostřednictvím této internetové stránky.
Nový výzkum ukazuje, jak zákeřné taktiky používají neznámí hackeři. Odborníci na kybernetickou bezpečnost tvrdí, že Booking.com sám o sobě hacknut nebyl, ale kybernetičtí zločinci vymysleli způsob, jak se dostat do administrace portálů jednotlivých hotelů, které službu využívají.
Výzkumníci ze společnosti Secureworks, která se zabývá kybernetickou bezpečností, tvrdí, že hackeři nejprve lstí přimějí hotelový personál ke stažení škodlivého softwaru s názvem Vidar Infostealer. Toho dosáhnou tak, že do hotelu pošlou e-mail, v němž předstírají, že jsou bývalým hostem, který v pokoji zapomněl svůj cestovní pas.
Zločinci pak personálu pošlou odkaz na Disk Google s tím, že obsahuje obrázek pasu. Místo toho odkaz stáhne do počítačů personálu škodlivý software a automaticky prohledá hotelové počítače pro přístup na Booking.com. Poté se hackeři přihlásí na portál Booking.com, což jim umožní vidět všechny zákazníky, kteří mají aktuálně rezervovaný pokoj nebo dovolenou. Hackeři pak z oficiální aplikace posílají zákazníkům zprávy a jsou schopni lidi přimět, aby místo hotelu poslali peníze jim.
Hackeři takto v září prostřednictvím aplikace Booking.com lámanou angličtinou kontaktovali Lucy Buckleyovou a přesvědčili ji, aby jim poslala 200 liber (5 650 Kč). Žena tvrdí, že se vydávali za zaměstnance pařížského hotelu, kde měla rezervovaný pokoj, a tvrdili, že musí zaplatit, jinak její rezervace propadne.
Když Buckleyová peníze poslala, skuteční zaměstnanci hotelu jí oznámili, že o platbě nevědí. Díky rychlému jednání se jí podařilo získat zpět peníze od své banky. Ta odhalila, že částka odešla na účet v Moldavsku.
0 Comments